مرکز للتجمیل و زراعه الشعر صدفعضویتدکتر فقیهی

اگزمای ناشی از واریس

علت بوجود آمدن اگزمای ناشی از واریس
دلیل اصلی این عارضه مشخص نیست اما اعتقاد بر این است که ابتلا به آن با فشار آمدن به رگهای پا در ارتباط است که این باعث میشود تا دریچه ها به خوبی کار نکنند. زمانی که دریچه ها به خوبی کار نکنند خون درون رگها به دلیل فشار به بیرون رگ درز پیدا کرده و وارد بافتهای اطراف میشود، این امر سبب ایجاد سوزش میگردد.
افرادی که مبتلا به واریس هستند بیشتر در معرض ابتلا به اگزمای ناشی از واریس قرار دارند، همچنین افرادی که به دلایل مختلفی از جمله چاقی، بارداری و ... دچار کم تحرکی هستند نیز چنین میباشند.

واریس و اگزمای ناشی از واریس
واریس نشانه این است که دریچه های موجود در رگهای پا به خوبی کار نکرده و به نوعی آسیب دیده اند. این یعنی افرادی که واریس دارند احتمال ابتلا به اگزمای ناشی از واریس در آنها بیشتر است. ممکن است پزشکتان از بین بردن واریس را به عنوان بخشی از درمان شما توصیه کند.

نشانهها و علائم اگزمای ناشی از واریس
خارش پوست
قرمزی و ورم
خشکی و پوسته پوسته شدن پوست
کبره بستن پوست
رگهای واریسی

چگونه میتوانیم از اگزمای ناشی از واریس جلوگیری کنم؟
از آنجایی که این عارضه با گردش خون در ارتباط است، انجام اقداماتی که موجب بهبود یا حفظ یک گردش خون خوب شود میتواند از ابتلا به آن جلوگیری کند.
ورزش کردن به طور منظم، تغذیه سالم و بالا بردن پاها به منظور افزایش گردش خون اقداماتی است که میتوانید انجام دهید.

درمان طبیعی اگزمای ناشی از واریس
اگزمای ناشی از واریس به دلیل خشکی پوست اتفاق می افتد، بنابراین هیدراته نگاه داشتن پوست با روغن های طبیعی و ملایم و استفاده از مرطوب کننده های غیر معطر یکی از راههای طبیعی کاهش علائم این عارضه است. اعتقاد بر این است که بلغور جو نیز جهت تسکین سوزش ناشی از این عارضه مفید بوده و میتوان خمیر آن را به طور مستقیم بر روی پوست قرار داد. میتوانید این محصول را از اکثر فروشگاههای مواد غذایی تهیه کنید. پیش از اعمال هر چیزی بر روی پوست خود ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

درمان اگزمای ناشی از واریس
اگزمای ناشی از واریس باید توسط پزشک یا متخصص پوست تشخیص داده شود تا بهترین اقدامات را جهت درمان آن در پیش بگیرد. درمانهای معمول این عارضه عبارتند از:
کرمهای نرم کننده
کرمهای موضعی کورتیکواستروئید
جوراب واریس
درمانهای مربوط به از بین بردن واریس

۱-آیا اگزمای ناشی از واریس مسری است؟
خیر

۲-آیا اگزمای ناشی از واریس قابل درمان است؟
هیچ نوعی از اگزما کاملاً قابل درمان نیست، اما درمانهای موثری برای کاهش علائم آن وجود دارد.

۳- آیا اگزمای ناشی از واریس ارثی است؟
خیر

۳- آیا اگزمای ناشی از واریس دردناک است؟
در این عارضه پوست دچار خارش میشود اما در برخی افراد همراه با درد نیز هست. اگر آن را درمان نکنید ممکن است به زخمهای دردناک در ناحیه پا دچار شوید.